El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb el director d’Abertis autopistes, Antoni Español, han presentat el projecte per a connectar Lloret de Mar amb l’autopista C-32, que actualment acaba a Tordera. La nova carretera, lliure de pagament, discorrerà entre el final de l’actual C-32 (enllaç amb la GI-600) i la C-63, i comptarà amb una connexió amb la GI-682 (carretera de Lloret). Aquesta obra, que executarà la concessionària Abertis a partir dels acords signats amb el Departament de Territori i Sostenibilitat, comportarà una inversió de 58,6 milions d’euros. Es preveu que les obres, que es licitaran aquest mateix mes de març, s’iniciïn el setembre vinent i tinguin una durada aproximada de 2 anys. Escoltem el director general d’Abertis, Antoni Español.
Segons el conseller de territori i sostenibilitat, Santi Vila, el ramal Blanes-Lloret donarà continuïtat a la C-32 i permetrà millorar l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava, tot redistribuint les rutes d’aquest àmbit territorial.
El ramal Blanes – Lloret de Mar de la C-32 estarà format en la major part del recorregut per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària. En alguns trams s’ha previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents. Aquesta configuració de carrils (2+1) amb barrera s’ha implantat amb èxit a països com Suècia, França o Irlanda, per evitar xocs frontals, i és pionera a l’Estat espanyol.