IniciNoticiesSocietatEL MINISTERI APROVA LA REMODELACIÓ DE LA CONNEXIÓ DE L’A-2 AMB LA...

EL MINISTERI APROVA LA REMODELACIÓ DE LA CONNEXIÓ DE L’A-2 AMB LA C-35 I L’AP-7 A VIDRERES.

n2vidreresEl butlletí oficial de l’estat ha publicat el projecte definitiu de l’enllaç de la futura A-2 -la N-II de doble carril- amb la C-35 a Vidreres. Segons l’expedient d’informació pública aprovat pel Ministeri de Foment, l’actuació pretén remodelar l’actual enllaç de la N-II amb la C-35 a Vidreres davant la transformació de la primera carretera en autovia; fa just un mes va començar la construcció del desdoblament entre Sils i Maçanet de Selva. Així, l’obra de l’enllaç suposarà el punt final de la conversió sud a Girona de la N-II en A-2 entre Fornells de la Selva i Maçanet.

De fet, a la província de Girona, en sentit sud l’A-2 finalitzarà a l’enllaç de Vidreres, perquè Foment no preveu continuar el doble carril fins a Tordera. D’entrada, el projecte de l’enllaç -que s’ha d’adjudicar- compta amb un pressupost de licitació de 16,6 milions d’euros. L’obra consistirà a substituir el ramal actual amb forma de llaç, on els vehicles fan un gir de 270 graus en un radi reduït, per un ramal nou semidirecte.

Es tractarà d’un traçat més ampli, que permetrà augmentar la capacitat i la velocitat de circulació. També es millorarà la connexió per als conductors que vénen des de Barcelona a través de l’AP-7 i vulguin passar per l’A-2, en direcció cap a Girona. El fet és que l’enllaç de Vidreres també és una porta d’entrada per a l’AP-7, perquè si s’utilitza la C-35 en sentit Maçanet hi ha menys d’un quilòmetre de separació entre el peatge de l’autopista i la futura autovia A-2. Així mateix, el nou enllaç de Vidreres resoldrà també la circulació de vehicles, perquè es passarà del doble carril de l’A-2 a l’únic carril de N-II direcció a Tordera.

El projecte d’enllaços a Tordera preveu la construcció de tres rotondes als laterals de la carretera nacional. La primera donarà accés a la urbanització Tordera Parc; la segona donarà entrada al nucli de masies agregat al veïnat Sant Pere, és a dir, a l’altra banda de carretera -davant l’accés a Tordera Parc-, i la tercera rotonda es projecta a l’alçada de l’entrada de Terra Brava. La construcció d’aquestes rotondes implicarà la creació de nous vials paral·lels a la carretera, així com la construcció d’un pas soterrat que connectarà els accessos a Tordera Parc amb l’agregat de masies a Sant Pere.  Segons l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia la part negativa d’aquestes obres, és que deixarà aparcat el projecte de desdoblar la N-II en el tram Tordera-Maçanet.

alcalde N-II

El període d’execució de les obres serà de 22 mesos. Malgrat tot, encara no es coneixen les dates d’ inici dels treballs. Pel que fa a la finalització del desdoblament de la N-II en sentit sud, des del passat desembre les màquines treballen de nou al tram pendent entre Sils i Maçanet, que fa 2,7 quilòmetres. L’obra es va adjudicar per 21,2 milions d’euros, amb un termini d’execució de 40 mesos. És per això que l’enllaç entre la futura A-2 i la C-35 -que Foment encara ha d’adjudicar- hauria d’estar a punt el 2018, quan es preveu que estigui enllestit el doble carril entre Sils i Maçanet.