IniciNoticiesComerçL’AGÈNCIA CATALANA DE CONSUM IMPULSA UNA NOVA LLEI DE CONSUM QUE DEFENSA...

L’AGÈNCIA CATALANA DE CONSUM IMPULSA UNA NOVA LLEI DE CONSUM QUE DEFENSA MÉS ELS CONSUMIDORS.

accEls consumidors queden més protegits amb la nova llei de consum.

Un dels exemples més visibles serà la prohibició de fer trucades per vendre productes i serveis més enllà de les 9 de la nit o abans de les 9 del matí. També entra en vigor la llei que regula el comerç electrònic, amb la qual l’Agència Catalana de Consum espera reduir un 20 per cent les reclamacions anuals.

La restricció de les trucades amb caràcter comercial es farà extensiva als caps de setmana i als festius. Estaran prohibides les 24 hores del dia. Amb la regulació del comerç electrònic, els consumidors tindran dret a rebre sense cost afegit les factures dels serveis que contractin per internet i telèfon. I s’amplia de 7 a 14 els dies per tornar els productes comprats a la xarxa.

Amb tot plegat, l’Agència Catalana de Consum confia que augmentarà la satisfacció dels usuaris. El director de l’entitat, Alfons Conesa, confia que hi haurà una reducció de reclamacions. Un 20 per cent d’aquestes 44 mil reclamacions rebudes l’any passat per l’Agència Catalana de Consum estaven relacionades amb empreses telefòniques. Gairebé la mateixa proporció tenien com a responsables les empreses elèctriques.

conesa

També es regulen diversos aspectes conflictius dels contractes. Com ara la lletra petita, que haurà de ser més gran d’un mil·límetre i estar impresa sobre un fons clar. Les empreses estaran obligades a entregar en suport físic o electrònic una còpia de l’acord o contracte, sempre que s’hagi fet per telèfon.

ÚLTIMES NOTÍCIES