Els Mossos d’Esquadra han desarticulat dos grups organitzats que es dedicaven a falsificar documents de la ITV. Els detinguts falsejaven els documents que acreditaven que els vehicles havien passat la ITV per 150 euros. En total han estat detingudes quaranta-set persones i setanta-vuit han estat imputades per la seva vinculació en la falsificació d’aquests documents o la seva distribució. Els investigadors han constatat que implicats haurien distribuït més de 1.500 adhesius falsos. Els detinguts integraven dos grups organitzats, un operava des de Tarragona i l’altre des de Tordera, integrats cadascun per 6 membres, tots de nacionalitat espanyola. El grup torderenc tenia una organització piramidal, on el cap facilitava els adhesius i els tampons als integrants que tenia per sota i fixava un preu final per venda de l’adhesiu o per la gestió fraudulenta. Aquests es quedaven un percentatge del preu cobrat. A un dels distribuïdors d’etiquetes del grup de Tordera se’l va detenir amb el material necessari per a cometre la falsedat: 250 etiquetes adhesives falses, una perforadora i un tampó de segell simulat amb la codificació de la estació d’ITV.
Els fets es van iniciar al finals de 2011 quan agents de Trànsit dels Mossos d’Esquadra va detectar un augment del número de vehicles que circulaven amb documentació falsificada de la ITV a Viladecans i Argentona. Uns mesos més tard, la Guàrdia Urbana de Barcelona va alertar als mossos que havia detectat que 119 vehicles circulaven amb la documentació de la ITV falsa. En el mateix període la Policia Local de Tordera i Blanes també van informar que havien observat un significatiu augment d’aquests fets als diferents controls realitzats als seus municipis.
Els dos grups operaven oferint als tallers la possibilitat de passar la ITV a aquells vehicles que per problemes mecànics i homologació tindrien més dificultat en passar la inspecció o bé vehicles amb modificacions mecàniques d’importància. Per aquesta gestió, cobraven a cada client entre 100 i 200 euros, en funció del tipus de vehicle. Una vegada tancat el tracte els autors col·locaven al parabrisa una etiqueta adhesiva falsa corresponent a l’any de caducitat, perforant-la amb la data de la nova revisió i segellaven la fitxa tècnica amb un tampó que simulava el de la estació oficial d’ITV. Fins i tot, feien la signatura a la fitxa tècnica que correspondria a l’enginyer que realitza la inspecció.