El tram de l’N-II entre l’enllaç de la C-32, a Tordera, i l’inici de l’autovia, a Caldes de Malavella, és el segon de les carreteres estatals que més costos d’accidentalitat per quilòmetre provoca. Un estudi del RACC ha permès treure a la llum “un mapa de trams negres” de les carreteres de l’estat on se superen els 200.000 euros per km. El segon i el quart trams de l’Estat amb un cost més elevat són a l’N-II i ambdós són trams per desdoblar i estan situats entre Tordera i Caldes de Malavella. Segons la DGT (en dades de 2012), un mort costa 1.400.000 euros de mitjana i un ferit greu 219.000 euros. El tram que genera més despeses és un de 5 quilòmetres a la carretera de la V-31, al municipi de Silla (València). El responsable en Seguretat Viària de la Fundació del RACC, Lluís Puerto ha demanat a l’administració central que inverteixi en aquestes carreteres.
De fet, València i Catalunya són les dues regions més desfavorides en relació al cost per accident i la inversió en manteniment.
El Ministeri de Foment ha reduït des de 2009 un 38% la partida per conservar en bon estat les vies de la Xarxa de Carreteres de l’Estat (XCE) i l’estudi del RACC demana que es concentrin els recursos en els trams més negres.