Un mes després de la inauguració del desdoblament de l’Eix Transversal es fa evident que era una actuació molt desitjada pel territori. En els primers 15 dies de funcionament, l’ús de l’Eix desdoblat va créixer més d’un 9% i la tendència va a l’alça, en especial pel que fa als camions, que componen el 27% del trànsit. La via desdoblada ha tingut una ocupació diària superior als 9.000 vehicles, per a una via preparada per a assumir-ne uns 15.000 diaris. Una de les queixes és l’elevat trànsit de vehicles de gran tonatge que l’utilitzen i que el travessen de punta a punta. Per això, al territori es veu de bon ull l’eurovinyeta si no afecta els transportistes de la zona. Aquesta opinió no es compartida pel món del transport. La Generalitat limitarà l’Eurovinyeta a vehicles de grans tonatge i obre la porta a compensacions pels recorreguts interns. Una mesura que es preveu implantar entre finals d’any i principis d’any. El secretari general de territori, Ricard Font ha confirmat que el govern es compromet a limitar el pas de camions en el termini d’un mes a la nacional 2, una mesura que implicarà bonificacions pels camions a l’AP-7, que haurà d’assumir l’Estat.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2013/02/font-1.mp3|titles=font 1]Font recorda que ara s’ ha d’ esperar un pacte entre l’ estat i la concessionària Abertis.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2013/02/font-2.mp3|titles=font 2]El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha anunciat aquest divendres que treballen amb Foment per poder aplicar aquesta mesura aquest mateix 2013. Ha reconegut que entre ells hi ha una bona fluïdesa, “tot i que encara no s’ha concretat res” pel que fa a l’acord. Vila ha assegurat que “aquesta legislatura serà la de la solució de l’N-II” i ha apuntat que la seva prioritat és el tram entre Maçanet de la Selva i Tordera, així com la variant de Figueres, també coneguda com “el corredor de la mort”, ja que són els punts “més negres” i necessiten “solucions urgents”.