El RACC proposa eliminar o reduir el preu dels peatges de l’AP-7 als camions que utilitzen la carretera N-II cada dia, i així, descongestionar una de les vies on la sinistralitat és més gran. Segons un estudi del RACC, el cost de sufragar el preu dels peatges seria de 15 MEUR cada any, una xifra molt per sota dels 44 MEUR que costen a l’administració les víctimes, mortals i ferits, d’accidents en els 100 quilòmetres de la N-II a la demarcació de Girona. L’estudi del RACC situa el risc de sinistralitat en aquest tram de carretera com a 5 vegades més al t que el de l’AP-7. Ho explica el director del RACC Miquel Nadal.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/11/racc-1.mp3|titles=racc 1]Miquel Nadal apunta que la crisi ha fet que molts conductors optin per evitar els peatges i el trànsit a la N-II se n’ha ressentit considerablement.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/11/racc-2.mp3|titles=racc 2]A banda d’alliberar els vehicles de gran tonatge dels peatges, el director tècnic de l’entitat, Lluís Puerto, proposa aplicar altres mesures “de baix cost” per reduir els accidents a la nacional. Entre elles, reduir la velocitat a 90, millorar la senyalització, prohibir els avançaments amb una doble línia contínua i finalitzar urgentment les obres entre Sils i Caldes de Malavella. Puerto explica els avantatges de subvencionar els peatges.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/11/racc-3.mp3|titles=racc 3]Miquel Nadal, director de la Fundació RACC, explica la incidència dels vehicles pensants a la N-II.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/11/racc-4.mp3|titles=racc 4]Nadal, creu que no s’ha de retardar una mesura avantatjosa i que va independentment de l’eurovinyeta.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/11/racc-5.mp3|titles=racc 5]Aquesta mesura de suprimir el peatge a camions amb l’objectiu de reduir l’elevada sinistralitat a la via tindria un cost de 15 milions d’euros l’any, segons la Fundació RACC.