IniciNoticiesPolíticaFOMENT TIRA ENRERE EL PROJECTE PER DESDOBLAR L’N-II ENTRE TORDERA I MAÇANET...

FOMENT TIRA ENRERE EL PROJECTE PER DESDOBLAR L’N-II ENTRE TORDERA I MAÇANET PERQUÈ CADA QUILÒMETRE COSTARIA 22,7 MILIONS D’EUROS.

El ministeri de Foment ha decidit revocar el projecte per desdoblar la carretera N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva. Així, l’Estat confirma les sospites i tira enrere la proposta perquè la considera excessivament cara. En teoria, cada quilòmetre d’A-2 en aquest tram de gairebé 9 costaria uns 22,7 milions d’euros. Això implicaria el triple màxim que permet una ordre ministerial.

El projecte havia estat aprovat des del 27 de maig del 2009, però ara segons va publicar el Ministeri de Foment en l’últim Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), hi ha “nous condicionants”que fan aquest projecte inviable.

A banda de les qüestions econòmiques, Foment ha argumentat que l’N-II entre Montgat i Tordera és titularitat del govern des del febrer del 2010. Per tant, no és una competència de l’Estat, ja que aquest tram ha quedat exclòs del catàleg de la xarxa de carreteres de l’Estat.  L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia lamenta la poca sensibilitat del govern central, en la problemàtica de la N-II.

[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/balanç-alcalde-N-II-1.mp3|titles=balanç alcalde N-II 1]

Com a alternativa, Foment redactarà un estudi informatiu per definir un “itinerari de gran capacitat” que enllaci la B-40 des de Granollers cap al nord i amb l’autovia A-2 a Maçanet de la Selva. D’aquesta manera, es donarà prioritat a l’itinerari de l’interior en comptes de l’itinerari coster. Aquesta alternativa, però, deixaria sense connexió amb carretera desdoblada municipis com Lloret de Mar o Blanes. Joan Carles Garcia creu que és un error abandonar el projecte.

[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/balanç-alcalde-N-II-2.mp3|titles=balanç alcalde N-II 2]

De totes maneres, contra aquesta revocació es pot interposar un recurs de reposició o directament interposar un recurs contenciós administratiu davant l’Audiència Nacional en un termini de dos mesos. Joan Carles Garcia assegura que estudiaran totes les alternatives jurídiques.

[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/balanç-alcalde-N-II-3.mp3|titles=balanç alcalde N-II 3]

De les 34 víctimes mortals per accidents de trànsit que hi ha hagut a les comarques de Girona des de principis d’any, 14 han deixat la vida a la Nacional-II. La mort més recent va ser el 16 de juliol, a Maçanet de la Selva, on es van veure implicats tres cotxes i un camió. Es calcula que, pel tram gironí de la Nacional-II, hi passen cada dia 10.000 cotxes i 4.000 camions. Un volum de trànsit molt elevat que circula per una via perillosa, amb obres inacabades i amb mala senyalització i que sovint provoca embussos i accidents.