Una cinquantena d’instituts catalans han demanat al Departament d’Ensenyament de la Generalitat poder fer jornada intensiva de cara al curs que ve, seguint la línia de sis instituts de Catalunya que ja en fan. Un dels centres que està estudiant la proposta és l’IES Lluís Companys de Tordera. Els alumnes han realitzat recentment una enquesta interna i la gran majoria està d’acord en compactar l’horari de cara el curs vinent. De fet, la jornada intensiva és una pràctica generalitzada als centres de secundària de bona part d’Europa i també a la majoria de comunitats de l’Estat Espanyol. El director de l’institut torderenc, Àngel Pous, destaca els avantatges de compactar l’horari de classes.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/03/jornada-intensiva-1.mp3|titles=jornada intensiva 1]Ensenyament assegura que estudiarà cada cas tenint en compte un objectiu principal: quin és el millor horari per el rendiment dels alumnes. A partir d’aquí, segons la Directora General de Secundària, Teresa Pijoan, estan oberts a estudiar diferents experiències, fer-ne el seguiment i valorar el ventall de possibilitats que existeix. Àngel Pous explica quines fórmules de jornada intensiva existeixen.
Amb el vist i plau dels alumnes, l’Institut Lluís Companys plantejarà la proposta de la jornada intensiva al claustre de professors i al proper consell escolar. També es farà una enquesta entre els pares i mares dels alumnes. Escoltem Àngel Pous.
Tot i la demanda dels instituts per implantar la jornada intensiva de cara el curs vinent, el Departament d’Ensenyament no es planteja un canvi generalitzat cap a aquest sistema d’horari. El sindicat de mestres ASPEC calcula que si els instituts de secundària implantessin la jornada intensiva s’estalviarien com a mínim 15 milions d’euros anuals, a més que milloraria el rendiment acadèmic dels alumnes.