A partir d’ara tothom que ho desitgi podrà obtenir una signatura electrònica a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Tordera. La signatura electrònica té la mateixa validesa que una signatura rubricada, de manera que obre les portes a fer tràmits i gestions personals a través d’Internet, facilitant i agilitzant la relació del ciutadà amb l’administració. El regidor de tecnologies de l’informació, Marc Unió ens descriu aquesta nova eina virtual.
Així, tràmits com la confirmació del borrador de la declaració de la Renda o obtenir dades fiscals de l’exercici 2010 es poden realitzar a través d’Internet de forma segura. El procediment a seguir és senzill: a través de la web idcat.net es sol·licita la signatura omplint un formulari amb les dades personals. Posteriorment caldrà validar la identitat del sol·licitant presentant-se físicament amb el Document Nacional d’Identitat a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà. Un cop validat, l’usuari ja podrà descarregar d’internet el certificat en l’ordinador que desitgi utilitzar-lo. Escoltem el regidor Marc Unió.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2011/04/signatura-electronica-2.mp3|titles=signatura electronica 2]Marc Unió recorda que els ciutadans que ho desitgin poden utilitzar l’aplicació E-TRAM disponible al web de l’Ajuntament per presentar instàncies sense haver-se de desplaçar fins a les oficines municipals.
Després de la posada en funcionament de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, aquest és un pas més que realitza l’Ajuntament per agilitzar l’administració local, especialment per aprofitar el potencial de les noves tecnologies en la relació dels ciutadans amb l’Ajuntament.