IniciNoticiesPolíticaS’aprova una moció per a un sistema de cures digne i universal

S’aprova una moció per a un sistema de cures digne i universal

Presentada per ERC i En Comú Podem va comptar amb el suport de la resta de partits menys VOX

L’Ajuntament de Tordera va aprovar la setmana passada una moció impulsada per Esquerra Republicana i En Comú Podem per a un sistema de cures digne i universal. Aquesta iniciativa exigeix blindar el dret a l’atenció i a l’autonomia personal.

L’eix central de la proposta, insta els governs centrals i autonòmics a desplegar i reformar la Llei de Dependència, garantint que el sistema sigui 100% públic i universal. Es denuncia les llistes d’espera i la infrafinançament actual, reclamant més recursos públics i una gestió àgil i de qualitat. Així defensaven la moció els seus dos ponents Marta Paset d’ERC i Salvador Giralt d’En Comú Podem.

Moció cures dignes 1

“és una moció que busca sumar esforços”

La proposta va ser aprovada per tots els grups menys VOX. Escoltem Èric Pérez de VOX, Xavier Pla de Més Tordera, Toñi Garcia del PSC i Elisabet Megias de Junts.

Moció cures dignes 2

La moció posa en valor el treball de les cures i exigir l’equiparació i millora de les condicions laborals de les persones cuidadores (sovint precaritzades). En definitiva, la proposta aprovada busca fomentar un model d’Atenció Centrada en la Persona (ACP), reforçant l’atenció domiciliària i els serveis de suport local.

ÚLTIMES NOTÍCIES