L’Ajuntament rep una subvenció de la Diputació per renovar canonades antigues al centre, les urbanitzacions i el polígon de Can Verdalet
L’Ajuntament de Tordera ha posat en marxa un ambiciós pla per millorar l’eficiència hidràulica del municipi. Després d’aconseguir una subvenció de 800.000 euros de la Diputació de Barcelona, el consistori ha aprovat un projecte que actualment es troba en fase de licitació i que té com a objectiu principal resoldre el rendiment de la xarxa d’aigua i reduir dràsticament les pèrdues per fuites.
Aquesta actuació neix de la necessitat de renovar unes canalitzacions que, a causa de la seva antiguitat, presenten nombrosos punts de trencament. L’alerta generada per la darrera sequera ha estat el detonant per prioritzar aquest estalvi d’aigua, una mesura que des del consistori es considera vital per al futur sostenible del municipi.
Donada l’amplitud del terme municipal, l’empresa concessionària del servei d’aigua ha realitzat una valoració per prioritzar els punts més crítics. Les obres no es concentraran només en un barri, sinó que es repartiran de forma estratègica. La regidora d’obres i serveis, Bàrbara Vergés explica que es proposa la renovació de trams al centre de la vila, fer intervencions en punts on les fuites són recurrents i millores al polígon de Can Verdalet.
“La sequera, tard o d’hora, tornarà i cal prevenir”
En aquesta línia, també s’està treballant en el projecte de connexió a la planta potabilitzadora (ITAM) per disposar d’una alternativa de captació en cas que els pous locals no puguin extreure prou aigua del subsol.
D’altra banda, la gestió de l’aigua també inclou el manteniment de la llera del riu Tordera. El consistori té previst actuar per netejar diversos trams i reconduir els sediments sense eliminar-los. Aquesta intervenció, que compta amb l’estudi ambiental corresponent, busca repartir la força de l’aigua entre els braços del riu per minimitzar els riscos d’inundació quan es produeixin episodis de pluges intenses.
Amb aquest conjunt de mesures, Tordera es prepara per a un futur amb una infraestructura hidràulica més moderna, eficient i resilient davant el canvi climàtic.

