IniciNoticiesRegidoriesS’estrena a Fibracolor el primer radar pedagògic per millorar la seguretat a...

S’estrena a Fibracolor el primer radar pedagògic per millorar la seguretat a la zona escolar

La instal·lació d’aquest dispositiu preventiu és fruit d’una proposta guanyadora dels Pressupostos Participats votada pel mateix veïnat.

La Policia Local de Tordera ha posat en marxa aquesta setmana el primer radar pedagògic del municipi. Aquest nou dispositiu, de caràcter informatiu, s’ha ubicat estratègicament al veïnat de Fibracolor, en una àrea propera a la zona escolar, amb l’objectiu de reduir la velocitat dels vehicles i protegir els vianants.

A diferència dels radars convencionals, el radar pedagògic no té una finalitat sancionadora, sinó preventiva i de conscienciació. El plafó mostra en temps real la velocitat a la qual circulen els cotxes, servint d’alerta visual perquè els conductors adeqüin la seva marxa als límits permesos, especialment en un punt sensible per la presència d’infants.

La instal·lació del radar va ser una de les propostes consensuades i votades pels veïns i veïnes de Fibracolor dins del procés dels Pressupostos Participats. Amb aquesta acció, es dona resposta a una demanda històrica del barri per incrementar la seguretat viària i reduir els riscos derivats dels excessos de velocitat.

ÚLTIMES NOTÍCIES