IniciNoticiesSocietat85 persones ateses de Tordera pel Servei de primera acollida que ofereix...

85 persones ateses de Tordera pel Servei de primera acollida que ofereix el Consell Comarcal

Tordera també acull sessions de formació de coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic

El servei d’acollida del Consell Comarcal va atendre l’any passat 1.121 intervencions, de les qual la majoria es van centrar en l’atenció, assessorament i derivació a serveis públics. L’any passat, el servei d’acollida va realitzar més de 703 atencions individuals, 85 d’elles a Tordera.  Intervencions d’assessorament principalment en temes vinculats als informes d’estrangeria, empadronament, arrelament social, habitatge i renovació de la residència temporal. Percentualment, predominen les nacionalitats llationamericanes (62%) i africanes (29%).

El Consell Comarcal del Maresme també ofereix informació i assessorament sobre la possibilitat de registrar la sol·licitud del Servei de Primera Acollida per tal d’obtenir, en el termini de 2 anys, el Certificat de Primera Acollida i ajuda en la seva tramitació. Així, al llarg de 2025 ha tramitat l’alta a 258 persones i ha fet 24 propostes de certificat.

Tordera acull aquestes sessions de formació, que tenen l’objectiu de coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic. Ho explica el tècnic de ciutadania i immigració, Abdel Elkadiri.

Primera acollida

l’objectiu és promoure l’autonomia personal entre els immigrants”

Pel que fa a la procedència de l’alumnat, el 19% resideix a Calella, el 17% a Arenys de Mar, el 14% a Vilassar de Mar, l’11% a Montgat, el 10% a Canet de Mar i el 8% a Malgrat de Mar. El 21% restant viu en altres 14 municipis de la comarca: Alella, Arenys de Munt, Argentona, Cabrils, Caldes d’Estrac, Dosrius, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Pol de Mar, Sant Vicenç de Montalt, Santa Susanna, Tiana, Tordera i Vilassar de Dalt.

ÚLTIMES NOTÍCIES