La Generalitat prioritzarà el desdoblament de la línia de tren entre Tordera i Arenys de Mar i deixa per més endavant la tercera via del Baix Maresme. El pla de transports de viatgers de Catalunya fins al 2005 preveu la segona via de l’Alt Maresme, una obra vista amb recels pels municipis turístics. El pla elaborat pel govern defineix les necessitats de Catalunya sobre el transport col·lectiu i preveu una estació d’autobusos a Mataró i incrementar el servei de bus entre Canyamars i Mataró i entre Vilassar de Mar i Argentona
La Generalitat voldria que abans del 2003 tirés endavant el projecte de desdoblament de la via del tren entre Arenys de Mar i Tordera. Aquesta obra té un cost que supera els 72 milions d’euros -uns 12.000 milions de pessetes. L’objectiu de la segona via és poder incrementar el pas de trens i la velocitat dels combois. La tercera via al Baix Maresme, a partir de Vilassar de Mar, haurà d’esperar més enllà del 2005, segons la previsió de la Generalitat, atès que el projecte no consta en el pla de prioritats. La línia de la costa és titularitat de Renfe i malgrat que la Generalitat preveu com una necessitat la col·locació de més vies al Maresme l’Estat encara no s’hi ha pronunciat mai a favor. La regidora del PSC de Tordera a l’oposició, Conxita Rodríguez, ha destacat l’anunci de la generalitat, tot i recordar que l’estat encara no s’ha pronunciat sobre el projecte.
Per la seva banda, l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, creu que qualsevol reforma en les vies de tren del maresme, beneficiaran Tordera. Tot i això, coincideix amb Rodríguez, que l’estat encara no ha mostrat indicis de voler executar l’obra d’immediat.
De fet, l’única resposta donada fins ara pel govern espanyol ha servit per dir que la línia no està saturada, fet que es pot entendre com una manera de dir que el projecte no és prioritari.