Generalitat i inmocaixa han arribat a acord per a la compra-venda de 1.064 habitatges de lloguer en 14 municipis del país
El Govern de la Generalitat i InmoCaixa han arribat a un acord per a la compra-venda de 1.064 habitatges de lloguer, dels quals 41 es troben a Tordera. Els pisos seran adquirits per l’Incasòl per un import global de 87,2 milions d’euros, una xifra que podria ajustar-se lleugerament quan es tanqui definitivament el nombre total d’immobles inclosos a l’operació.
Amb aquesta compra, els habitatges de Tordera i de la resta de municipis implicats —com Barcelona, Mataró, Sitges, Terrassa, Olot, Lleida o Tarragona— passaran a formar part del parc públic de lloguer assequible de manera permanent.
Els 41 habitatges de Tordera estan situats en el bloc entre el carrer Doctor Carreras i la carretera de Fogars que en el seu dia va construir La Caixa i que ara estava gestionat per inmoCaixa.
Segons el Departament de Territori, l’acord garantirà l’estabilitat residencial de les persones que ja hi viuen, que podran continuar als seus pisos en les mateixes condicions, i suposa un pas més en l’objectiu del Govern de Salvador Illa d’incrementar significativament el parc públic d’habitatge a Catalunya.
“garantim que el habitatges tindran una rendes d’acord amb els habitatges protegits”
Amb aquesta operació i les tres compres prèvies efectuades en l’últim any (450, 214 i 179 pisos), la col·laboració entre Territori i InmoCaixa superarà les 1.900 vivendes incorporades al parc públic, avançant en el Pla Territorial d’Habitatge i en el pla 50.000, que estableix que el 15% dels immobles del país siguin de titularitat pública.
InmoCaixa, per la seva banda, continua amb el procés de desinversió iniciat el 2021, prioritzant la venda als llogaters i a les administracions públiques.

