Les escoles Ignasi Iglesias, La Roureda i Vedruna han participat en l’edició d’enguany
El projecte Educació i Cultura del curs 2024/2025 consolida, un any més, la col·laboració entre el Centre de Formació Artística (CFA) del Teatre Clavé i les escoles de primària de Tordera: La Roureda, l’Ignasi Iglesias i l’Escola Vedruna. Més de 750 infants, de primer a sisè, han participat d’aquest projecte d’immersió artística que creua l’aprenentatge amb la creativitat, els valors i la comunitat.
Cada escola ha desenvolupat una proposta creada pels alumnes i guiada pels professionals del CFA, en diàleg amb el seu projecte de centre, que vam poder gaudir els darrers dies a la Sala Gran del Teatre Clavé. Ho valorava el director del Teatre, Josep Navarro.
“És una immersió de set mesos treballant on treballem amb tota la problemàtica que pot tenir un curs de primària”
L’Escola Ignasi Iglesias ha presentat Orígens una proposta que ens convida a viatjar als inicis dels grans invents i descobriments que han canviat la nostra manera de viure. Des del foc fins al coet, passant per la roda, el mapa o la fotografia, els infants han reflexionat sobre com era la vida abans i com un invent pot obrir camins impensats. Orígens ens interpel·la: d’on venim i cap a on anem?
L’Escola La Roureda ha treballat Brins de Llum, una mirada sensible als somnis, ideals i lluites de persones com Nelson Mandela, Helen Keller, Kelvin Doe o Mary Shelley. Històries de superació que inspiren i connecten amb els valors de la perseverança, la creativitat i la transformació. Brins de Llum ens recorda que l’art pot ser memòria, denúncia i esperança.
L’Escola Vedruna Tordera ha desenvolupat el projecte Utopia, una reflexió crítica sobre els reptes del món actual i les possibilitats de canvi. Amb el cos com a eina expressiva, els infants han compartit creacions com el viatge, un món ben repartit, un món sostenible o un món pacífic. Utopia proposa una mirada valenta i compromesa per imaginar futurs més justos.