Per normativa, les companyies de subministraments estan obligades a descomptar en la propera factura el temps que l’abonat hagi estat sense servei.
Després de la gran apagada elèctrica del dilluns passat, que va deixar a milers de llars, empreses i serveis públics sense electricitat, la normalitat s’ha anat recuperant, però ara s’obren nous interrogants: quins drets tenen els afectats i com poden reclamar? L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) ha recordat les garanties legals i les accions que poden emprendre els ciutadans per ser compensats pels danys i perjudicis soferts.
Segons la normativa vigent, les companyies subministradores (llum, aigua, telèfon, internet, etc.) estan obligades a descomptar automàticament en la propera factura el temps durant el qual l’usuari va estar sense servei. No obstant això, des de l’OCIC recomanen revisar amb detall les factures i, en cas que no s’apliqui el descompte, presentar una reclamació directament a l’empresa.
Aquells consumidors que disposin d’una assegurança multirisc han de verificar si la seva pòlissa cobreix els danys materials derivats d’interrupcions del subministrament. En cas afirmatiu, és important incloure tant la reclamació pel tall del servei com pels béns afectats en un únic comunicat per agilitzar el procés.
Si l’asseguradora o la companyia subministradora no respon de manera satisfactòria, els afectats poden recórrer a l’OCIC o a les oficines municipals d’atenció al consumidor per presentar una reclamació formal. Olga Safont, és responsable de l’Oficina de Consum del Consell Comarcal del Maresme.
“estem aquí per ajudar”
Aquesta via permet exigir els drets amb el suport d’un organisme mediador, especialment en casos de pèrdues econòmiques o danys significatius. Podeu presentar consulta en el següent formulari de l’oficina comarcal d’informació al consumidor o de les oficines municipals de Tordera (Dilluns de 10:00-14:00h. i 16:30-18:30 h. i dimecres de 10:00-14:00h)