El conjunt de la infraestructura que es traspassarà va de Maçanet-Massanes a La Sagrera i inclou 73 quilòmetres de via que transcorren per 21 municipis, entre ells Tordera.
Estat i Generalitat rubricaran, aquest dilluns, a la tarda, l’acord per traspassar la totalitat de la gestió dels 73 quilòmetres de la línia R1 de Rodalies. Aquest ha de ser el principal acord de la reunió de la comissió bilateral d’infraestructures, que feia més de dos anys que no es convocava i que se celebrarà a Barcelona.
Una trobada que ha de servir per fer un nou pas, però, encara no l’últim, per fer efectiu el canvi de gestió. Un procés llarg i complex. Un cop rubricat el pacte, el ministre de Transports el traslladarà al consell de ministres per a la seva aprovació final. Serà aleshores quan la titularitat de la línia passarà a ser de la Generalitat, tot i que, durant un temps, l’operativitat continuarà sent d’Adif a l’espera que l’empresa del govern, Ifercat, ho gestioni tot, vies i estacions incloses. El conjunt de la infraestructura que es traspassarà va de Maçanet-Massanes a La Sagrera i inclou 73 quilòmetres de via que transcorren per 21 municipis de les demarcacions de Girona i Barcelona, amb 22 estacions o baixadors. Sílvia Paneque és la consellera de Territori.
“el traspàs serà una eina per tenir un transport públic més eficaç”
La R1 serà la primera línia de Rodalies que és traspassa del tot, però n’hi ha més previstes en l’acord. En concret, la R3, que va del Papiol i l’Hospitalet de Llobregat fins a Vic i Puigcerdà, i la R2 Sud, que uneix Sant Vicenç de Calders amb Barcelona. A la reunió d’aquest dilluns també poden haver-hi novetats en d’altres infraestructures, com la nacional 2.