L’acció d’aprenentatge a fa a partir d’un joc d’escapada
Referents de salut comunitària de l’ICS Girona han impulsat una nova dinàmica d’aprenentatge a partir d’un joc d’escapada, destinada a promoure una avaluació més integral dels pacients que atenen a la consulta.
Professionals del CAP Tordera s’han endinsat en aquesta dinàmica, que pretén millorar l’abordatge integral de la ciutadania. El cronòmetre es posa en marxa i els i les participants disposen d’una hora per tractar un mateix motiu de consulta de diversos pacients, per tal de prendre consciència de com cal actuar davant de diferents usuaris, per poder donar-los l’atenció més òptima.
Marta Eres, és coordinadora territorial de salut comunitària de Girona.
“amb l’activitat prenem reflexió de com atendre millors els pacients”
Durant els darrers dos mesos, diversos equips d’atenció primària de Girona ja han pogut endinsar-se en aquest joc, en què per arribar a completar-lo, cal esbrinar els aspectes biopsicosocials de tres pacients diferents, però amb un mateix motiu de consulta.
Un cop els equips finalitzen el joc, els i les diferents professionals que hi han participat es reuneixen per intentar entendre què ha passat i, sobretot, per reflexionar sobre com estan fent les coses i com les haurien de fer per tenir un millor resultat i un millor abordatge del pacient.
Amal Dilai, metgessa de família del CAP Tordera i participant en aquest escape room, explica que la clau per resoldre cadascun dels casos individuals és la coordinació dels equips de treball.
“Això et dona un idea que realment tot està connectat”
La previsió és que tots els equips d’atenció primària de l’ICS Girona puguin participar en aquest joc al llarg del 2025.