El centre qüestiona no només que les noves proves no siguin del tot competencials, sinó que els models d’exàmens hagin arribat amb el curs ja començat
L’Institut Lluís Companys s’ha sumat a les crítiques que alumnes i professors d’arreu de Catalunya han fet sobre els nous models de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU). El centre qüestiona no només que les noves proves no siguin del tot competencials, sinó que els models dels exàmens hagin arribat amb el curs ja en marxa. Fins fa dues setmanes, aquests encara no estaven disponibles, per la qual cosa els docents han hagut de començar les classes sense saber com serien els nous exàmens ni quins serien els criteris de correcció. El director de l’Institut Lluís Companys, Carles Carré, explica com han anat rebent tota la informació.
“L’administració ha tingut molt de temps per preparar bé el canvi i per haver fet proves model”
El canvi cap a una Selectivitat més competencial ja fa temps que es va coent, però això no ha evitat les queixes del sector. El passat 11 d’octubre, el Sindicat d’Estudiants va convocar una vaga per als alumnes de batxillerat, secundària i FP per fer sentir aquest malestar. Un dels principals motius d’indignació són els terminis amb els quals s’ha fet tot plegat. Carré ho acusa a una mala gestió de l’administració.
“Hi ha una molt mala connexió entre Secundària i Universitats”
Un dels casos que més polseguera ha aixecat és el de l’examen d’història. A molts professors els ha sorprès que, en unes proves en principi més competencials, un 25% de la prova fos un tipus test. Diversos docents, però, també veuen alguns dels canvis amb bons ulls, com el fet de penalitzar més les faltes d’ortografia. El ministeri d’Educació envia missatges de tranquil·litat, assegura que la seva feina està feta des del juny i li passa la patata calenta al Departament d’Universitats i Recerca. Mentrestant, entre els professors augmenten els dubtes sobre la possible durada d’aquest nou model de les PAU.