La Generalitat adverteix que la picabaralla entre Tordera i Blanes sobre el futur traçat del desdoblament de l’N-II i la prolongació de l’autopista cap a la Costa Brava sud pot fer perillar la inversió prevista per l’Estat. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, adverteix que Madrid pot acabar veient com un entrebanc les discrepàncies generades ara entre els dos municipis. Tordera planteja un traçat alternatiu -acceptat per la Generalitat- però ara l’Ajuntament de Blanes ha retirat el seu suport a aquest traçat perquè vol estudiar totes les alternatives possibles.
El govern català té previst prolongar l’autopista del Maresme cap a la Costa Brava sud, mentre que l’Estat té el projecte de desdoblar l’N-II entre Tordera i Fornells. Tordera planteja des de fa anys un traçat alternatiu que consisteix a fer passar les dues vies de comunicació a través d’un corredor únic, amb la qual cosa hi haurà un impacte menor sobre el territori.
Aquesta opció té el suport de la Generalitat i també tenia el de Blanes. Aquest últim ajuntament, però, ara ha canviat d’opinió, ha retirat el seu suport al traçat alternatiu i ara vol estudiar altres opcions. Blanes veu amb recel l’opció de Tordera perquè el traçat alternatiu passa massa a prop del Vilar. Si no hi ha acord, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat tem que sigui finalment el Ministeri de Foment qui prengui una decisió que afectarà un territori sensible. Tordera ha decidit presentar un recurs contra la decisió de Blanes de retirar el suport al traçat alternatiu del corredor únic.