IniciNoticiesSocietatENDESA HA ABONAT EL 50% DE LES RECLAMACIONS PER LA NEVADA.

ENDESA HA ABONAT EL 50% DE LES RECLAMACIONS PER LA NEVADA.

El passat 8 de març una forta nevada va sorprendre Catalunya. Especialment se’n recorden els milers d’abonats de les comarques del Maresme, la Selva, Gironès, i Baix Empordà que es van quedar sense llum per la caiguda de la línia de Red Eléctrica que transporta l’electricitat fins a la província, i pels efectes desastrosos que va provocar a la xarxa de distribució d’Endesa. D’això ja fa set mesos i segons les dades que acaba de tancar la companyia del mes de setembre, ja s’han abonat el 50% de les reclamacions de les 45.160 que van arribar. L’altra meitat, segons va indicar fonts de la companyia, corresponen d’una banda a les reclamacions que s’estan peritant. És a dir, totes aquelles que provenen de la indústria o comerços. I de l’altra, aquelles altres sol·licituds que es van presentar però que els manca alguna documentació per completar el tràmit. Cal recordar que a Tordera es van tramitar més de 200 reclamacions de particulars i empresaris. D’ altra banda, les elèctriques deixaran de ser meres convidades a les reunions de coordinació d’emergències. Hi hauran d’assistir tant sí com no. Així ho estableix la reforma del Neucat (Pla especial d’emergències per nevades a Catalunya) que el departament d’Interior té a punt perquè estigui operativa a finals d’octubre o principis de novembre.

El secretari general d’Interior, Joan Boada diu que farà més entenedores les alertes als ajuntaments i les concretarà en funció del territori. També s’enviaran, per primera vegada, missatges de veu als telèfons mòbils.

Boada explica que Interior també farà servir els mitjans de comunicació locals per informar a la població en cas d’emergència.

Aquesta són algunes de les mesures que s’han pres després que la gran nevada del 8 de març deixés sense llum prop de mig milió de clients de les comarques de Girona.