Expliquen que a la urbanització de Montbarbat hi viuen unes 1.800 persones que, cada vegada que passen per l’encreuament amb la N-II, “s’hi juguen la vida”.
El tram d’obres de l’N-2 des de Tordera fins a Maçanet de la Selva es va acabar en el tercer trimestre del 2023 després d’anys de paralitzacions i endarreriments. Gairebé 7,5 quilòmetres remodelats, però que han portat cert malestar als veïns que hi circulen cada dia, que coincideixen que no noten la diferència entre l’estat anterior i l’actual.
Encara queda pendent un tram de Maçanet de la Selva, a la cruïlla de la urbanització Montbarbat. L’entrada a aquesta urbanització és perillosa per diferents motius. Un és la gran afluència de vehicles que hi circulen diàriament –una mitjana de 16.277–. I l’altre és la gairebé nul·la visibilitat, ja que el carrer Torderola, que dona accés a Montbarbat, està situat just en un canvi de rasant. L’alcaldessa de Maçanet, Natàlia Figueras demana la mediació dels representants catalans al congrés i senat per desencallar el projecte.
“el projecte porta 20 anys de tardança”
Des de l’Ajuntament de Maçanet asseguren que és “urgent desencallar projectes i propostes”. Expliquen que a la urbanització de Montbarbat hi viuen unes 1.800 persones que, cada vegada que passen per l’encreuament amb la N-II, “s’hi juguen la vida”.