L’Àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tordera està impulsant des de la regidoria de Mercats i Fires un estudi sobre el mercat dels diumenges a Tordera.
L’objectiu de l’Àrea és que a través d’aquest estudi de diagnosi de la realitat del mercat setmanal es redacti un pla d’acció que contingui les millores i les línies estratègiques que hauran de motivar una modernització del mercat no sedentari. En funció dels resultats d’aquest primer estudi, el pla d’acció i modernització haurà d’incloure aspectes com la millora de l’oferta comercial, les infraestructures i els serveis, l’optimització de l’espai comercial i la gestió del propi mercat.
Per dur a terme l’estudi de diagnosi s’estan realitzant diferents trobades amb totes les parts implicades, associacions de marxants, associacions de botiguers i també a través d’un treball de camp amb enquestes als visitants. El Regidor de Promoció Econòmica, Jordi Camó assegura que serà un estudi global del mercat de Tordera.
La intenció de la regidoria és enllestir l’estudi de diagnosi en un període de cinc mesos.
El mercat dels diumenges a Tordera és un dels més reconeguts a nivell català per la seva trajectòria històrica. Segons consta a l’arxiu municipal el primer mercat de Tordera va ser autoritzat l’any 1854, atesa la seva condició de lloc de pas. Des de llavors, al mercat hi acudeixen setmanalment milers de visitants atrets per la seva qualitat, varietat, tipisme i importància.