El tram de la N-II de Maçanet de la Selva a Tordera i la variant de Sant Daniel poden passar a mans de la Generalitat. Aquest és el plantejament que ara fa l’Estat espanyol, que ha admès que pretén proposar el traspàs d’aquestes dues carreteres al Govern català. En unes respostes per escrit al diputat gironí del PDECat al Congrés, Jordi Xuclà, l’Executiu del PP ha avançat que la seva intenció és cedir la titularitat d’aquestes vies a la Generalitat. Així ho explica el diputat, en declaracions a Ràdio Tordera.
D’una banda, l’Estat ha explicat que una vegada estiguin executades i finalitzades les obres de millora a la N-II entre Maçanet i Tordera, el Ministeri de Foment proposarà a la Generalitat la cessió del tram. El Govern espanyol ha recordat que el setembre de l’any passat es va aprovar el projecte de condicionament de la carretera i ha considerat que, quan s’hagin acabat aquests treballs, el tram de Maçanet a Tordera és susceptible de cessió. De moment, l’Executiu del PP no ha concretat dates ni imports per al traspàs del tram de la N-II. Per això, Jordi Xuclà ha apuntat que caldrà valorar les condicions econòmiques de la cessió. El motiu és que el traspàs de la N-II entre Maçanet i Tordera permet tornar a obrir la possibilitat de poder desdoblar el tram. Una opció que ha quedat descartada des de l’any 2012, quan l’aleshores ministra de Foment, Ana Pastor (PP), va anunciar que no tiraria endavant aquestes obres.
D’altra banda, el Govern espanyol també ha comunicat –en les respostes dirigides a Xuclà– que estudia el traspàs de la variant de Sant Daniel, perquè es compleixen els requisits del protocol que es manté entre el Ministeri de Foment i la Generalitat. La raó és que, des que va entrar en funcionament el tram gratuït de l’AP-7 entre Vilademuls i Fornells de la Selva, la variant de Girona (per Sant Daniel) ha quedat relegada «a una carretera comarcal», tal i com explica Jordi Xuclà, que a més, apunta que el govern espanyol té altres plans de futur.
Xuclà ha apuntat que s’obre una porta interessant, ja que la N-II és una carretera que la Generalitat havia reclamat a l’Estat. L’any 2015, l’aleshores conseller de Territori, Santi Vila (PDECat), va demanar a l’Executiu del PP que cedís la N-II entre Maçanet i Tordera al Govern català, acompanyada d’una dotació econòmica per duplicar la via. Xuclà ha remarcat que el tram de Maçanet a Tordera compta amb una alta densitat de vehicles, que de mitjana supera els 15.000 diaris.