L’assemblea rebutja l’ampliació de l’ordre del dia proposada president per destituir la directiva, desencadenant la seva dimissió i la de la junta per concórrer als nous comicis
L’esperada assemblea de la Penya Barcelonista de Tordera, que venia precedida per una profunda divisió interna a l’entitat, va certificar aquest diumenge un canvi de rumb respecte al que estava previst inicialment. Tot i que l’ordre del dia original contemplava la celebració d’eleccions per renovar els càrrecs, finalment els comicis no es van dur a terme i han quedat oficialment convocats per al proper 27 de novembre.
La sessió va arrencar amb un intens debat, on Lluís Agell va presentar l’aval del 10% de les firmes de la massa social, el llindar necessari per intentar incorporar nous punts a l’ordre del dia establert. Aquests punts consistien, concretament, a forçar la destitució dels actuals membres de la junta directiva i a substituir aquests càrrecs per noves persones. Malgrat complir amb aquest requisit de signatures, la proposta de modificació va ser sotmesa a votació i la majoria de socis assistents va desestimar l’entrada d’aquests nous temes a debat.
El punt central de la jornada es va produir en abordar el futur directiu de l’entitat. Un cop acordat l’ajornament electoral fins a finals de novembre, l’actual junta directiva i el propi Lluís Agell van presentar la seva dimissió en bloc. Aquest pas formal s’ha executat per permetre que tots ells es puguin presentar com a candidats a les properes eleccions amb totals garanties. Mentrestant, i per tal de garantir el funcionament ordinari i la neutralitat del procés, s’establirà una junta gestora fins al dia de les votacions.
Més enllà del conflicte electoral, l’assemblea va poder complir amb els seus tràmits econòmics. La massa social va donar llum verda a l’aprovació dels pressupostos, avalant tant l’estat de comptes corresponent a l’exercici de l’any 2025 com el pressupost previst per a l’any 2026.

