El Centre d’Atenció Primària (CAP) de Tordera fa balanç després dels prop de 3 mesos de confinament. Una situació que ha obligat a tots els professionals sanitaris a adaptar-se a la realitat del moment, evitant totes les visites presencials que no fossin d’urgència. El sistema d’atenció s’ha hagut de reconvertir, doncs, en consultes no presencials a través de trucades i correus electrònics. Així mateix, també s’ha augmentat les visites domiciliàries per a alguns pacients.
Malgrat la nova fase del desconfinament, sembla que aquesta nova modalitat de treball es mantindrà al centre sanitari de Tordera. Segons afirma el director del CAP Tordera, Leonardo Heredia, s’està potenciant les consultes telemàtiques per evitar el contacte desprotegit de possibles infectats amb el personal i les instal·lacions sanitàries.
També es pot fer servir l’aplicació “La meva Salut” per contactar amb professionals i gestionar la trobada entre pacient i professional.
El centre sanitari de Tordera, a més, ha reprès algunes activitats de control de pacients crònics complexes. També algunes analítiques s’estan fent al centre. Escoltem a Heredia.
El director recorda que no és necessari assistir al centre mitja hora abans de l’hora prevista, ja que sinó es poden agrupar a l’entrada.
Segons informa el CAP Tordera, cada dia s’estan duent a terme les proves PCR a Tordera per detectar si hi ha afectats pel coronavirus. A data d’avui, s’ha fet la prova entre 70 i 75 pacients.