Els camions de gran tonatge deixaran de circular per l’N-II al seu pas per les comarques gironines després de Setmana Santa, en concret, a partir del 2 d’abril. Govern i Ministeri de Foment ja tenen redactat el conveni que recull aquest acord i ara només falta que els serveis jurídics de les dues administracions el revisin. Fonts de la conselleria de Territori i Sostenibilitat han confirmat que la prohibició afectarà els camions de més de 12 tones que creuin les comarques gironines. Segons recull el conveni, aquests vehicles hauran de passar per l’AP-7 i se’ls aplicaran bonificacions d’entre el 25% i el 50% del preu del peatge. Els veïns de Bàscara fa un mes que reclamen aquesta mesura amb protestes. Els transportistes gironins reclamen que l’autopista AP-7 sigui gratuïta per als camions que no puguin passar per la carretera N-II. La patronal Asetrans és especialment crítica amb l’Estat i la Generalitat perquè, diu, “no han buscat la complicitat amb el sector” a l’hora de pactar mesures. El secretari general, Carles Palacio, ha assegurat que és “injust” que els camioners hagin de pagar part del peatge i creu que qui hauria d’assumir aquest “sobrecost” és Foment perquè, com a titular de l’N-II no ha fet les obres necessàries perquè deixi de ser una carretera “perillosa”.
El Govern i el Ministeri de Foment ja tenen enllestit el conveni que estipula que els camions a partir de 12 tones que facin llargs recorreguts no podran circular per l’N-II entre Maçanet de la Selva i la Jonquera. Aquesta és una mesura que el Govern ha impulsat amb la voluntat de restar perillositat a una carretera pendent de desdoblar.