Els 8km de la BV-5122 no han comptabilitzat cap accident mortal o greu en l’últim trienni.
S’han presentat les dades del 23è estudi IRAP del RACC que avalua el risc d’accidentalitat i la concentració d’accidents. L’estudi té en compte el volum de trànsit que circula per cada tram de carretera per obtenir una radiografia de la distribució del risc i aconseguir millorar la seguretat viària en els punts més afectats.
Segons l’estudi, la probabilitat de patir un accident a les carreteres catalanes, ha crescut un 5,7% en els darrers tres anys, canviant la tendència a la baixa que s’arrossegava des de fa 11. Així es desprèn l’estudi que analitza el trienni 2021-2023.
L’Arrabassada torna a ser la via més perillosa i el tram que concentra més accidents és l’enllaç de l’A-2 amb la B-20, la B-10 i la C-32.
Si bé la carretera més perillosa de la xarxa catalana és l’Arrabassada, la més segura i, per tant, la que té menys risc d’accidents, és la C-25 entre Gurb i Calldetenes. Entre les 10 carreteres més segures apareixen els 8km de la BV-5122 la via que uneix Tordera i Fogars de la Selva que no té comptabilitzat cap accident mortal o greu en l’últim trienni. De l’estudi també es desprèn que durant el trienni analitzat, en el 45% de tots els accidents de trànsit amb morts i ferits greus hi ha estat involucrada com a mínim una moto o un ciclomotor.