La Generalitat posa en marxa, fins al proper 15 de desembre, la campanya Reflexiona sobre #ElPaperDelRegal. En concret, la campanya convida la ciutadania a celebrar el Nadal “amb joguines segures: lliures de sexisme i violència, i amb el símbol de Conformitat Europea”. A més, fa un recordatori a les persones consumidores: “abans de regalar, reflexiona sobre #elpaperdelregal”. La campanya es difondrà durant els propers dies, a través de la inserció d’anuncis en mitjans impresos, diaris digitals i, sobretot, l’edició i distribució de 56.000 cartells a botigues d’arreu de Catalunya.
La directora general de Consum, Beth Abad, ha destacat el compromís de la Generalitat per “vetllar pels drets de les persones consumidores i treballar per sensibilitzar, prevenir i lluitar contra el sexisme en el consum”. Abad ha assenyalat que l’objectiu d’aquesta campanya “es conscienciar els consumidors perquè quan comprin una joguina, ho facin d’una manera responsable”.
L’acord estableix el treball conjunt de l’Agència, l’Institut i el Col·legi amb l’objectiu que els i les professionals que realitzen activitat publicitària portin a terme les corresponents campanyes publicitàries des d’un punt de vista de perspectiva de gènere, de manera que s’eviti qualsevol tipus de discriminació per raó de sexe o de gènere i es defugi dels rols estereotipats de gènere masculí i gènere femení, i tenint en compte la defensa dels drets de les persones consumidores.