IniciNoticiesPolíticaEls ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar, Tordera i Tossa reclamen al...

Els ajuntaments de Blanes, Lloret de Mar, Tordera i Tossa reclamen al Govern que la C-32 es completi amb una circumval·lació fins a Cala Canyelles

02449La setmana passada el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va donar un ultimàtum als ajuntaments de Blanes i Lloret, demanant-los que abans de finals d’any hi hagués consens en els dos municipis per tirar endavant la prolongació de la C-32 fins a Lloret. En cas contrari, Vila també va advertir que la inversió prevista de 80 M€ es destinaria a un altre projecte.

La resposta la van donar ahir no tan sols els alcaldes de les dues poblacions interpel·lades, sinó que també s’hi van afegir l’alcaldessa de Tossa, Gisela Saladich, i l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia. En la roda de premsa que va tenir lloc a Lloret de Mar, l’alcalde d’aquesta població es va encarregar de verbalitzar-ho: es demana que l’obra es completi amb una ronda de circumval·lació fins a Canyelles, ja que d’aquesta manera consideren que donarà una solució definitiva als problemes de mobilitat del territori: tant a la Selva Litoral com a l’Alt Maresme.

Segons va explicar l’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, el projecte proposat per la Generalitat acabava a l’alçada de Les Alegries, i ara el què es demana és que es construeixi un túnel soterrat que connecti amb Canyelles, per evitar d’aquesta manera haver de passar per l’interior de Lloret. Aquesta proposta ja la va considerar la mateixa Generalitat a través d’un avantprojecte de l’any 2007. Es tracta d’un túnel soterrat d’entre 2 i 3 quilòmetres de llargària i que, segons l’esmentat estudi, necessitaria d’una inversió d’entre 100 i 110 milions d’euros, que es vindrien a sumar als prop de 80 milions d’euros en què està pressupostada l’actual prolongació de la C-32.

dulsat c-32

Per la seva banda, l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, va justificar la seva presència dient que són “víctimes de la solidaritat”. Va recordar que l’autopista que havia de continuar cap a Lloret de Mar ha suposat un “greuge” perquè la via no es va acabar de fer i des de llavors que acaba a la GI-600 provocant un “col·lapse extraordinari” a Tordera no només a l’estiu. Hi ha il·lustrat dient que és una “paradoxa” que per anar des de la plaça de les Glòries de Barcelona fins a Tordera es trigui 35 minuts mentre que per anar de Tordera a Lloret de Mar es pugui arribar a tardar fins a 2 hores. És per això que també reclamen el nou projecte perquè se solucioni d’una vegada el problema de mobilitat.

Respecte la consulta popular que es va aprovar dur a terme tant a Blanes com a Lloret de Mar, després que es van aprovar sengles mocions en els respectius plens municipals, els alcalde dels dos municipis, Miquel Lupiáñez i Jaume Dulsat, han coincidit en afirmar que s’hi està treballant perquè es pugui dur a terme.

ÚLTIMES NOTÍCIES