IniciNoticiesSocietat"L'Ànec Infernal, Silent" del restaurant Ca la Maria guanya el concurs del plat...

“L’Ànec Infernal, Silent” del restaurant Ca la Maria guanya el concurs del plat típic de Tordera inspirat en la història d’en Pere Botero

El restaurant ubicat a Sant Daniel va guanyar el primer premi amb una proposta plena de simbolisme i tradició

El concurs per trobar el plat típic de Tordera inspirat en la llegendària història d’en Pere Botero ja té guanyador: l’Ànec Infernal, Silent, un creatiu plat del restaurant Ca la Maria, que s’ha endut el primer premi amb una proposta plena de simbolisme i tradició.

El plat, que inclou 27 bolets —una referència directa a la pàgina 27 del registre notarial vinculat a la història de Botero—, homenatja aquest peculiar personatge de Tordera que, segons la llegenda, va viatjar a Sils per trobar un notari i fins i tot va arribar a visitar l’infern i en va tornar.

Els creadors del plat van explicar que el nom Silent fa referència al viatge d’en Pere Boter a Sils, mentre que Infernal al·ludeix a la seva increïble odissea a l’infern. Escoltem a la Francina del Restaurant Ca La Maria.

Plat típic Ca La Maria

“Ens va fer gràcia crear un plat dedicat a un personatge del poble”

Un total de 6 restaurants del municipi van participar: Ca la Maria va presentar l’Ànec, Can Pujol Carn de Caldera; Les Ferreres Cap i pota de Vedella; Cuina d’en Titet Peus amb trompetes de la mort i La Masia un secret en peres.

La deliberació no va ser fàcil, ja que tots els participants van presentar propostes elaborades «amb molta il·lusió i qualitat», segons van reconèixer l’expastisser Salvador Sauleda, un dels membres del jurat.

Plat típic jurat

Aquesta iniciativa no només ha posat en valor la cuina local, sinó que també ha recuperat una part de la història i la identitat de Tordera a través dels seus sabors.

ÚLTIMES NOTÍCIES