Els estafadors es fan passar per treballadors del banc per aconseguir les dades d’accés dels clients
Alerta per una nova estafa dirigida en aquest cas als clients de CaixaBank. Segons han alertat els Mossos d’Esquadra i l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, els estafadors es fan passar per treballadors de l’entitat a través de trucades o missatges al mòbil per robar les dades de les seves víctimes.
En el cas dels SMS, informen d’un intent d’accés al compte d’usuari del client, evidentment fals, i incorporen un enllaç en què inciten a clicar per solucionar el problema “verificant” les dades.
És aquí on aconsegueixen el nom d’usuari i la contrasenya de la persona per accedir després al seu compte bancari i autoritzar transferències i pagaments.
En cas de clicar sobre l’enllaç maliciós , l’Agència de Ciberseguretat recomana, d’entrada, mantenir la calma, per després començar comprovant la informació que t’han pogut robar i valorar-ne l’abast.
Després cal recollir el màxim d’informació que puguis sobre el recorregut que has seguit per caure a la trampa i fer-ne captures de pantalla.
Recomana esborrar els arxius desconeguts que hagis pogut descarregar, així com revisa els missatges enviats pel teu compte de correu electrònic per veure si n’hi ha algun que s’hagi enviat sense el teu coneixement. També fer el mateix amb les a xarxes socials.
L’Agència de Ciberseguretat disposa d’un servei en cas d’incident, el CERT, amb el qual es pot contactar. Si el frau ha comportat algun robatori econòmic o d’identitat, cal denunciar-ho als Mossos.