Des del consistori asseguren que es tracta d’una eina per facilitar la relació del ciutadà amb l’ens local simplificant les gestions
L’Ajuntament de Tordera està tancant els últims serrells per incorporar una aplicació per fer els tràmits amb l’administració a través del telèfon mòbil. Des del consistori asseguren que es tracta d’una eina per facilitar la relació del ciutadà amb l’ens local, i l’objectiu és simplificar les gestions i fer-les més de manera més àgil. En declaracions a Ràdio Tordera el regidor de Tecnologies de la Informació i Comunicació, Rafa Delgado, destacava que l’app serveix per orientar millor l’usuari.
“És una aplicació que et va guiant durant tot el procés”
Des de l’ajuntament apunten que aquestes innovacions “permetran realitzar gestions públiques en línia, reduint la necessitat de visites presencials i facilitant l’accés a la informació, participació i tràmits municipals en qualsevol moment”. Entre els tràmits que es podran fer es troben la instància genèrica, una sol·licitud d’accés a informació pública o queixes i suggeriments.
Segons Delgado, ja ha estat testada prèviament i està funcionant a altres zones, però de moment caldrà esperar fins a finals de setembre perquè el servei acabi d’estar operatiu. El polític socialista emfatitzava que el consistori s’ha d’anar reinventant a escala tecnològica per ajudar els torderencs.
Alhora, apareixerà la plataforma Participa 311, una eina per “fomentar la participació ciutadana en la presa de decisions públiques a nivell municipal”. Els ciutadans podran presentar idees i propostes en espais de debat o en moments puntuals com els Pressupostos Participatius. Amb relació a les persones que els és més complicat l’accés a internet, l’ajuntament té previst incorporar treballadors i un punt d’atenció per tal de pal·liar la bretxa digital oferint un servei personalitzat.