El projecte promou disminuir la càrrega administrativa de l’atenció primària, des d’on es gestionaven anteriorment aquestes baixes
Els hospitals de Calella i Blanes van començar a desplegar a l’octubre de 2022 la gestió de les incapacitats temporals (IT) per ingrés des dels propis hospitals. Des d’aleshores, i fins a tancament del 2023, s’han tramitat 1.229 comunicats relacionats amb baixes per l’ingrés. D’aquests comunicats, 637 corresponen a la primera baixa produïda per l’ingrés i els 592 restants són comunicats de confirmació que es generen de forma automàtica si al cap de 7 dies el pacient encara continua ingressat. El projecte, impulsat pel Departament de Salut, s’emmarca dins el Pla d’Enfortiment i Transformació de l’Atenció Primària i Comunitària (PEiTAPiC), que treballa amb l’objectiu de reforçar aquesta línia assistencial i desburocratitzar les seves tasques.
La mesura beneficia la població en edat laboral i el canvi permet agilitzar els processos, disminuir el nombre de contactes a l’atenció primària per gestions d’aquest tipus i millorar l’experiència del pacient i el seu entorn. La baixa per IT la genera el propi hospital en el moment de l’ingrés, ja sigui de forma urgent com programada, a petició del pacient i a partir de la informació que es recull en aquell moment. D’aquesta manera, s’estalvien desplaçaments dels familiars al centre d’atenció primària per a gestionar-la.