L’eina busca ajudar als ciutadans a realitzar aquests tràmits, sovint complexos i poc entenedors, i, així, reduir les nombroses consultes a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.
Sota el nom d’Empadrona’t, l’Ajuntament posa a disposició dels ciutadans un assistent virtual que busca fomentar la tramitació electrònica dels tràmits associats al padró municipal, ajudar als ciutadans a realitzar aquests tràmits, sovint complexos i poc entenedors, i, així, reduir les nombroses consultes a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.
Aquesta nova eina proporcionada per l’Administració Oberta de Catalunya té com a objectiu impulsar la tramitació electrònica dels tràmits relacionats amb el padró municipal d’habitants, així com organitzar tota la informació relacionada amb el padró.
Mitjançant un breu formulari, l’assistent fa una sèrie de preguntes per conèixer la situació de la persona i, a partir de les respostes, proposa el tràmit que s’ha de realitzar o proporciona la informació necessària.
A més de l’assistent, s’incorpora un apartat amb informació bàsica i preguntes freqüents sobre aspectes relacionats amb el padró municipal per resoldre qualsevol dubte.