Renfe reobrirà la línia entre Blanes i Malgrat de Mar el 14 de desembre


Renfe reobrirà la línia de tren entre Blanes i Malgrat de Mar el 14 de desembre. Segons ha pogut saber RAC1, és la data que hi ha prevista per tornar a posar en servei aquest tram de Rodalies que va quedar tallat pel temporal Gloria a finals de gener, quan el creixement del riu Tordera va enfonsar el pont del tren.

Amb la reobertura, els viatgers de municipis com Blanes i Tordera ja no hauran de fer el trajecte en autocar, cosa que els feia trigar mitja hora més de mitjana.

Hauran estat gairebé 11 mesos de servei interromput i de calvari per als veïns d’aquesta zona a cavall de l’Alt Maresme i la Selva, agreujat per una pandèmia que encara els ha complicat més els desplaçaments.

De fet, els primers mesos de tall de la línia, encara sense pandèmia, el nombre de viatgers que van agafar els autobusos alternatius ja va baixar respecte als usuaris habituals que feien el trajecte des de Blanes i Tordera. Un dels objectius ara serà redreçar aquesta pèrdua d’usuaris.

Les obres ja fa dies que estan enllestides. Les últimes setmanes s’hi han fet les proves de càrrega i ja s’han enviat els documents perquè l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària hi permeti circular, un tràmit imprescindible abans de poder reprendre la circulació de trens en qualsevol línia.

La nova infraestructura, malgrat que s’ha dissenyat i construït d’urgència, està pensada per aguantar creixements sobtats com el que la Tordera va tenir durant el Gloria, amb cabals que van ser històrics. Els pilars tenen fonaments de 40 metres de profunditat i el pont ha guanyat alçada respecte de l’antic, perquè l’aigua no hi passi per damunt. Es calcula que podria resistir fins a 500 anys.

Les obres ja fa dies que estan enllestides. Les últimes setmanes s’hi han fet les proves de càrrega i ja s’han enviat els documents perquè l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària hi permeti circular, un tràmit imprescindible abans de poder reprendre la circulació de trens en qualsevol línia.

La nova infraestructura, malgrat que s’ha dissenyat i construït d’urgència, està pensada per aguantar creixements sobtats com el que la Tordera va tenir durant el Gloria, amb cabals que van ser històrics. Els pilars tenen fonaments de 40 metres de profunditat i el pont ha guanyat alçada respecte de l’antic, perquè l’aigua no hi passi per damunt. Es calcula que podria resistir fins a 500 anys.