Adif acabarà al novembre el pont de la Tordera i els trens tornaran a circular a finals d’any


Foto: David Aparicio

La línia R1 recuperarà el trànsit ferroviari entre Malgrat de Mar i Blanes abans de final d’any. Les obres de reconstrucció del pont sobre el riu Tordera, que va col·lapsar al gener amb el pas del temporal Gloria, arriben a la seva recta final. Adif preveu enllestir els treballs el mes de novembre i un cop es validi la seguretat de la infraestructura podran tornar a circular-hi trens. Actualment l’estructura del nou pont, de 220 metres, està completament enllestida i els treballs se centren ja en la col·locació de la via i la catenària. El director general de Conservació i Manteniment d’Adif, Àngel Contreras, assegura que el nou pont ha guanyat en seguretat respecte l’anterior, que era de l’any 1954.

pont adif 1

Entre els detalls del projecte que ajuden a millorar la seguretat de la infraestructura hi ha l’alineació dels pilars amb l’altre pont que també va caure amb el temporal Gloria, la carretera que connecta Blanes i Malgrat i que també la Generalitat està reconstruint a escassos metres del pont ferroviari.

Adif n’ha explicat els detalls durant una visita d’obres amb representants dels Ajuntament de Malgrat i Blanes i del Consell Comarcal del Maresme. També hi ha assistit la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, que s’ha felicitat pel fet que abans de final d’any es pugui reprendre la circulació de trens.

pont adif 2

Pel que fa a l’estructura del pont, el disseny en forma d’ona fa que la inèrcia del pont vagi cap amunt i “s’allunyi” l’estructura del llit del riu i s’augmenti la protecció de les vies. També s’ha ampliat el nombre de pilars. “És un pont que està pensat per resistir”, ha afirmat Contreras, que diu que la capacitat de retorn de la infraestructura és de 500 anys. El pressupost final de l’obra ha estat de 8,6 milions.