L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidors manté l’atenció telefònica


L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) manté l’atenció de manera telefònica. Tothom qui tingui dubtes o consultes sobre l’àmbit del consum i les normatives aprovades en relació a la crisi de la COVID19 pot trucar de dilluns a divendres a l’Ajuntament (Tel.937643717). Tanmateix podeu consultar el document pràctic de preguntes i respostes que ha facilitat la Diputació de Barcelona a www.diba.cat.

El 72,4% dels catalans reduiran el nivell de consum en els mesos posteriors al confinament. Així se’n desprèn de l’estudi “L’impacte del coronavirus en estats d’ànim, hàbits i consum”, elaborat pel professor de l’EAE Business School, Pablo Contreras. Els articles més afectats seran els productes de luxe, seguits del turisme i l’oci. 

La professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, experta en cultura financera i econòmica, Elisabet Ruiz-Dotras, afirma que la situació actual “posposa les decisions de compra” i apel·la a un estalvi “sostenible” a mitjà i llarg termini.

dotras

Davant aquest canvi, les empreses hauran d’adaptar-se per poder mantenir el ritme de vendes. El 75% dels enquestats tindrà en compte les actuacions de les companyies a l’hora de prendre les decisions de compra.