El CAP amplia el sistema telefònic per atendre les consultes


El CAP Tordera ha desplegat un ampli sistema telefònic per tal d’atendre personalment a totes aquelles persones que ho necessiten tan de Tordera com de la població de Fogars. Aquesta és una mesura que s’ha pres per tal de reduir el contacte personal entre sanitaris i pacients, en la mesura del possible. Tot i així, es mantenen aquelles atencions personals pels casos extraordinaris. Ho explica el Director del CAP Tordera, Leonardo Heredia.

heredia situació cap 1

La intensitat de la feina del CAP Tordera es troba en augment, sobretot via telemàtica però també presencial com l’atenció domiciliària. Tot i la intensió de voler evitar el contacte, hi ha consultes que no es poden fer telemàticament, ja sigui per traumes, fractures o afectacions asmàtiques en coincidència amb l’inici de la primavera. Tot i així, Heredia insisteix en que la gent està fent bona feina, fent cas al confinament, ja que s’ha reduït l’atenció per accidents laborals.

Ara per ara, el Centre d’Atenció Primària de Tordera està pendent de rebre les noves proves de test ràpid del COVID-19 per tal de diagnosticar els nous casos. De moment, però, tot i que no hi ha data prevista de l’arribada dels detectors, el Doctor Heredia fa algunes recomanacions al respecte:

heredia situació cap 2

Tot i que en alguns moments del dia l’activitat telefònica és molt alta, a nivell presencial no s’està col·lapsat. D’acord a les dades oficials, però, es preveu que a finals d’aquesta setmana i a principi de la següent es pugui col·lapsar el sistema públic. Informació on no consta l’ampliació de l’atenció sanitària i que, segons afirma el director del CAP, si des de Tordera se segueix el confinament no hi ha previsió que se saturi el centre sanitari del poble.