285 persones de Tordera més grans de 80 anys es beneficien, actualment, del servei de Teleassistència


El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha acabat l’any 2018 donant servei a 7.763 persones usuàries al Maresme, en col·laboració amb els ajuntaments de la comarca. Aquest servei, d’atenció domiciliària, garanteix la seguretat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d’edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l’any, detectant situacions d’emergència i donant resposta immediata a aquestes.

285 torderencs i torderenques més grans de 80 anys es beneficien, actualment, del servei de Teleassistència. Consisteix en un penjoll de color blanc amb un botó vermell al centre i un dispositiu connectat a un telèfon fix. Així, si la persona prem el botó, es posa en contacte amb un equip de professionals que farà les gestions necessàries perquè rebi l’atenció que necessita. La coordinadora del servei de Teleassistència a Tordera, Mar Julià, explica com funciona i recorda que la persona que el tingui l’ha de portar sempre posat.

penjoll teleassistencia 1

Quan algú sol·licita aquest servei, s’elabora una fitxa amb les dades de la persona, el contacte dels familiars més propers i, fins i tot, es pot deixar una còpia de les claus de casa a la Policia Local. Escoltem Mar Julià.

penjoll teleassistencia 2

El servei de Teleassistència per a majors de 80 anys es pot tramitar a través dels Serveis Socials de l’Ajuntament, que és qui presta el servei a través d’un acord amb la Diputació de Barcelona.