ELS VEÏNS DE L’URBANITZACIÓ TORDERA PARK ES QUEIXEN QUE DES DE NADAL HAN DE FER UN QUILÒMETRE I MIG MÉS PER ARRIBAR A CASA SEVA.


Els veïns de la urbanització Tordera Park han de fer, des de Nadal, més quilòmetres per arribar a casa seva. El Ministeri de Foment va pintar una doble línia contínua en el punt on ells accedien a la urbanització. És per això que, d’acord amb l’Ajuntament de Tordera, han presentat una proposta alternativa consistent a suprimir un dels carrils de la N-II en sentit Girona. Dijous, tècnics de Foment estaven provant si la mesura era factible.
Els 300 residents de la urbanització Tordera Park lamenten que Foment prohibís, sense avisar, realitzar el canvi de sentit que es feia en el punt quilomètric 684,3 de la carretera N-II, en direcció a Girona. El president de l’urbanització, Josep Pertegas ha explicar que si venen de Barcelona, han de conduir un quilòmetre i mig més, i fer la volta a una altra urbanització, la de Terra Brava.

Fa unes setmanes, l’ajuntament van presentar a la delegació territorial del Ministeri una alternativa que evités perllongar aquesta situació.
Actualment, en aquell tram de la N-II hi ha un carril que va en direcció Barcelona i dos que van sentit Girona. La proposta consisteix que els dos carrils es convertissin en un a partir del punt quilomètric 683,9 i fins el 684,3, on hi ha la benzinera. El carril central en aquell punt es convertiria, doncs, en la incorporació per anar a la urbanització. També es demana limitar la velocitat i instal·lar senyalització adequada per fer la maniobra. 

Tècnics de Foment van realitzar durant dijous passat proves per veure si la proposta de Tordera es podia dur a terme. Des de les 7 del matí i quarts de deu de la nit es van instal·lar cons per reduir de dos a un els carrils cap a Girona. L’objectiu era saber si l’alternativa presentada no provocava retencions en el trànsit de vehicles. Els resultats es coneixeran a finals de la setmana vinent. D’altra banda, Foment ha explicat que el principal motiu per pintar la doble línea contínua en aquell tram era l’elevat nombre d’accidents de trànsit que es registraven i que constaven en un informe de la Direcció General de Trànsit.