IniciNoticiesSocietatEl desdoblament de l’N-II entre Tordera i Maçanet entre els reptes per...

El desdoblament de l’N-II entre Tordera i Maçanet entre els reptes per una mobilitat sostenible a la demarcació de Girona.

n-IISis són els reptes i les actuacions preferents per una mobilitat sostenible a la demarcació de Girona. Així ho va fer públic divendres passat el director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, en una ponència en el marc de la Jornada sobre Turisme i Sostenibilitat, organitzada per la Fundació Jordi Comas Matamala i l’Agència Catalana de Turisme i que va reunir més d’un centenar de persones al CaixaForum de Girona.

En concret, són aquests: el pla director de la mobilitat turística; la culminació del desdoblament de l’N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera; la fi de la concessió de l’AP-7; els accessos ferroviaris a la Costa Brava, així com la descongestió dels accessos viaris (amb el tancament de l’anella de la C-31); la connexió completa de l’A-26 (l’eix pirinenc), que uniria les marques turístiques Costa Brava i Pirineus, i la reducció de la petjada de carboni gràcies a les noves tecnologies, no només amb targetes de mobilitat que facilitin l’ús del transport públic, sinó també amb un sistema que prioritzi el pagament pel fet d’utilitzar el cotxe i no pas pel fet de tenir-ne, una mesura que suposa reduir la propietat dels cotxes “que estan el 95% del dia aparcats”, explicava Puerto.

Entre les dades de mobilitat difoses ahir pel RACC, destaca que durant l’any 2016 els vehicles van fer un total de 4.542,5 milions de quilòmetres per les carreteres gironines i que, si bé no la totalitat, bona part d’aquest registre correspon a la mobilitat dels turistes. D’altra banda, les dades sobre sinistralitat empitjoren cada any, especialment pel que fa a les motocicletes.

ÚLTIMES NOTÍCIES