Continua el debat sobre el futur de l’ autopista del Maresme a partir del 2021. La setmana passada el secretari d’Infraestructures, Ricard Font, va coincidir amb representants de la plataforma Preservem el Maresme en una reunió convocada per millorar el trànsit i establir protocols d’actuació a les autopistes de Catalunya en casos, per exemple, d’accident.
El portaveu de Preservem el Maresme, Antoni Esteban, va aprofitar aquesta trobada per recordar a Ricard Font el compromís de la Generalitat per acabar amb la concessió de la C32 d’aquí a 5 anys. Esteban afirma que Font li va dir que estan estudiant quina seria la situació de la nostra autopista a partir d’aleshores, tot i que des de la plataforma remarquen que ha de ser la gratuïtat. Tot i això, es mostren pessimistes, ja que en el seu moment, el conseller Santi Vila va dir que la concessió a Abertis duraria més enllà del 2021.
Antoni Esteban va recordar la fi de la concessió de la C32 en una reunió mantinguda amb el secretari de mobilitat en què també hi eren presents altres plataformes ciutadanes i dels Mossos d’Esquadra. L’objectiu era posar sobre la taula la possibilitat d’establir un protocol a les autopistes per actuar en casos, per exemple, d’accident i haver d’aixecar barreres. També es va insistir en la importància de millorar la senyalització i informació, ja que en moltes autopistes, com la del Maresme, els conductors no saben què paguen en el peatge.
D’altra banda, la plataforma Preservem el Maresme ha mostrat el seu suport al recurs contenciós administratiu que l’associació ‘Aturem la C32’ presentarà contra les obres de prolongació de l’autopista cap a Lloret de Mar, unes obres que arrencaran aquest mes.