L’ALCALDE DE TORDERA, JOAN CARLES GARCIA, COMPARTEIX LES DECLARACIONS DEL CONSELLER DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES, FELIP PUIG, ON ASSEGURA QUE LA PICABARALLA ENTRE TORDERA I BLANES PER EL DESDOBLAMENT DE LA N-II I PROLONGACIÓ DE L’AUTOPISTA DEL MARESME POT COMPLICAR ELS PROJECTES.


L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, reconeix que la picabaralla entre Tordera i Blanes, sobre el traçat del desdoblament de la N-II i la Prolongació de l’autopista del Maresme, pot portar problemes, tal i com, assegurava la setmana passada, el conseller de política territorial i obres públiques, Felip Puig. Si no hi ha acord, el conseller tem que sigui finalment el Ministeri de Foment qui prengui una decisió que afectarà un territori sensible. Tordera planteja un traçat alternatiu -acceptat per la Generalitat- però ara l’Ajuntament de Blanes ha retirat el seu suport a aquest traçat perquè vol estudiar totes les alternatives possibles. L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, diu que encara hi ha voluntat d’arribar a un acord amb l’ajuntament de Blanes, aprofitant que s’organitzaran el proper cap de setmana, unes jornades per parlar sobre el tema.

El govern català té previst prolongar l’autopista del Maresme cap a la Costa Brava sud, mentre que l’Estat té el projecte de desdoblar l’N-II entre Tordera i Fornells. Tordera planteja des de fa anys un traçat alternatiu que consisteix a fer passar les dues vies de comunicació a través d’un corredor únic, amb la qual cosa hi haurà un impacte menor sobre el territori.

Blanes veu amb recel l’opció de Tordera perquè el traçat alternatiu passa massa a prop del Vilar. Tordera ha decidit presentar un recurs contra la decisió de Blanes de retirar el suport al traçat alternatiu del corredor únic. L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, també parla sobre els pressupostos de l’estat espanyol, no fets públics els darrers dies i que preveuen una inversió de Foment de 8.004.290 euros que destinarà al desdoblament de la carretera Nacional II entre Caldes de Malavella i Fornells de la Selva. Garcia ha explicat que és lògic que el tram de Tordera a Maçanet no apareixi en els pressupostos de l’estat, per que el projecte encara no està definit.

A més d’aquestes obres que preveuen realitzar l’any vinent des de l’Estat, també es tenen preparades partides pressupostàries per als projectes dels trams entre Maçanet de la Selva i Sils, i entre Sils i Caldes de Malavella. Per últim, Foment també té prevista una partida per a l’expedient informatiu del tram de la N-II des de Girona fins a la frontera francesa.