Els grup defensa que aquesta actuació és “prioritària” per resoldre els greus problemes de mobilitat que pateix la zona.
El ple de l’Ajuntament de Tordera ha debatut una moció d’En Comú Podem que reclama a la Generalitat iniciar de manera immediata els estudis tècnics i ambientals necessaris per al desdoblament i la millora integral de les carreteres GI-600 —entre Tordera i Blanes— i GI-682, que connecta Blanes i Lloret de Mar. Els grup impulsor defensa que aquesta actuació és “prioritària” per resoldre els greus problemes de mobilitat que pateix la zona.
La proposta també planteja la creació d’una taula de treball comarcal amb representants dels ajuntaments afectats, els consells comarcals del Maresme i la Selva, les diputacions de Barcelona i Girona i el Departament de Territori, amb l’objectiu de consensuar alternatives i establir un calendari d’inversions.
Durant la presentació de la moció, el regidor ponent, Salvador Giralt va remarcar que el trànsit a la GI-600 “ha augmentat de manera molt significativa”, provocant col·lapses recurrents, retards i un increment del risc d’accidents, especialment en hores punta i en temporada turística. Segons va defensar, l’actual configuració d’un sol carril per sentit és insuficient per absorbir el volum de vehicles.
El text també fa referència al recent anunci del Govern sobre la possible recuperació del projecte de prolongació de l’autopista C-32, anul·lat el 2022 pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Els promotors de la moció no s’oposen a analitzar de nou aquesta alternativa, però recorden que la sentència ja advertia que l’obra no resolia les necessitats de mobilitat entre Tordera, Blanes i Lloret. El regidor d’En Comú Podem, Salvador Giralt va defensar que el desdoblament de les vies actuals seria una solució “més racional, eficient i respectuosa amb el medi ambient”.
“considerem que és necessari aplicar aquest nous acords”
Durant el debat, ERC va expressar el seu suport a la moció, destacant que el col·lapse afecta diàriament veïns de diverses zones del municipi i que l’augment constant del trànsit obliga a actuar amb urgència. El PSC, per la seva banda, es va abstenir i va recordar que la Generalitat està actualitzant els estudis de mobilitat i treballant en millores paral·leles a la xarxa existent. El grup municipal de Junts hi va votar en contra, al·legant que un estudi recent de la Secretaria General d’Infraestructures apunta que la prolongació de la C-32 és la solució que més descongestiona el trànsit, entre un 39% i un 42%, mentre que la millora de les vies actuals només reduiria un 2% la pressió viària. Escoltem Marta Paset d’ERC, Eric Pérez de VOX, Xavier Pla de Més Tordera, Toñi Garcia del PSC i Elisabet Megias de Junts.
El regidor ponent va replicar que “la prioritat ha de ser resoldre la mobilitat actual i immediata” entre Tordera i Blanes, i que els estudis que defensen la C-32 “estan fets per persones que no viuen la realitat diària de la zona”.
La moció es va aprovar amb el vots favorables d’En Comú Podem, Esquerra i Més Tordera, l’abstenció de VOX i PSC i el vot contrari de Junts.

