IniciAppUn error d’Adif va estar a punt de causar el xoc frontal...

Un error d’Adif va estar a punt de causar el xoc frontal de dos trens de Rodalies entre Blanes i Tordera

L’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària investigarà un error d’Adif que divendres podria haver causat un xoc frontal de dos trens de Rodalies. Segons ha pogut saber RAC1, va passar divendres poc a abans de les vuit del matí a la sortida, a la línia R1, entre les estacions de Blanes i Tordera i s’investigarà com a “conat de col·lisió”.

Conat de col·lisió és el terme que es fa servir per referir-se a dos trens que haurien xocat per un error humà o dels sistemes si cap dels dos se n’hagués adonat just abans. Els trens que s’hi van veure involucrats són els que es creuen a tres quarts de vuit del matí a l’estació de Blanes, en un tram que només té una via fora de les estacions.

Malgrat que el tren en sentit Tordera-Maçanet tenia el senyal de sortida de l’estació en vermell, el centre de control de trànsit, l’anomenat CTC, que gestiona Adif, va autoritzar-lo a continuar la marxa en sentit nord. El cas és que a la sortida de l’estació hi havia un altre tren en sentit sud, cap a Barcelona que venia de Tordera. Malgrat rebre l’autorització, el maquinista del tren que era a l’estació va veure que en la distància hi havia l’altre comboi ocupant la via, va notificar-ho i no va arrencar.

Ara correspondrà a l’Agència de Seguretat Ferroviària investigar el cas i saber si el CTC va badar o bé el sistema va fallar i amagar que la via estava ocupada. En aquest cas, la sort va voler que el maquinista veiés que no podia engegar tot i tenir permís i, també, que l’altre tren que es dirigia a Blanes anés puntual i estigués arribant a l’estació.

Segons fonts consultades per RAC1, en cas d’haver anat amb dos o tres minuts de retard tots dos trens s’haurien trobat de cara ja en plena línia en un tram on se sol circular a 100 km/h, cosa que hauria pogut provocar un accident greu.

ÚLTIMES NOTÍCIES