IniciNoticiesComerçEl turista britànic reforça el seu liderat al Maresme

El turista britànic reforça el seu liderat al Maresme

lamusclera_arenysSet de cada deu turistes que pernocten a la comarca del Maresme provenen de l’estranger (60,1%), destacant el visitant britànic que en el darrer any ha reforçat el seu liderat, passant del 14,9% al 18,3% del total d’internacionals. Per altra banda, el mercat francès ha pres el segon lloc al dels Països Baixos. El visitant provinent de França representa el 12,1%, i el dels Països Baixos ha perdut pes fins situar-se en el 6,7%. Per tant, el Maresme és – després del Barcelonès – la comarca amb major activitat turística, tant en oferta com en demanda. A més, veient la procedència dels seus visitants, la nostra comarca és la més internacional de l’entorn de Barcelona.

Les dades del “Perfil del Turista 2016” que elabora LABturisme de la Diputació de Barcelona en col·laboració amb el Consorci de Turisme del Maresme evidencien el marcat perfil internacional de la nostra destinació, però reflecteixen també l’increment del 3,7% del visitant nacional. Més concretament, els residents a la província de Barcelona són els que més visiten el Maresme. Representen el 69,4% del total de turistes nacionals. El turista gironí representa el 2,5%, el lleidatà el 2,4% i el tarragoní l’1,5%.  El turista del Maresme és home (58,2%) i té una edat mitjana de 47,4 anys. Viatja a la comarca només amb la seva parella (41,1%), o només amb la seva família (33,5%), i pernocta a la comarca una mitjana de 6,9 nits. El principal mitjà de transport continua sent el cotxe (40,4%), però l’avió ha guanyat pes i ja representa el 36,4%. Més allunyats queden l’autobús (13,8%) i el tren (6,6%).

Per altra banda, els visitants busquen al Maresme principalment el descans i destaquen com a principals activitats passejar (67,9); relax (64,9%), platja (61,1%), visitar la ciutat (45,6%), anar a prendre alguna cosa (41,5%) i anar de compres (32,3%). Finalment, segons l’estudi, la destinació compleix les expectatives i assoleix una bona nota (8,2). El caràcter i amabilitat de la gent conjuntament amb la seguretat ciutadana són els aspectes que obtenen una valoració més positiva (8,4). En canvi, els punts d’accés a internet són els pitjors valorats amb un 6,9%.

ÚLTIMES NOTÍCIES